DIY- hyllremsor

Idag bestämde jag mig för att det var dags att göra om i köksskåpen igen. Jag har ju plockat bort luckorna på de två mittersta dubbelskåpen och roar mig med att dekorera hyllorna på olika sätt. Senast med tapet och washitejp. Men nu såg jag framför mig att det skulle bli snyggt med bara dekorativa hyllremsor. På min jakt efter den perfekta remsan så hittade jag ett flertal kul butiker som jag faktiskt inte kikat in hos tidigare. Riktiga godbitar! Gör ett besök du också och låt dig inspireras: Hus-modern (kolla in de snygga skolplanscherna!), rabauke ("det var snyggare förr"), Kitsch (fem modeller av plastflamingos, det säger ju allt!).
 

Efter mycket letande och ingen perfekt remsa i sikte så klippte jag helt enkelt till egna av dekorplast. Jag hade plast som blivit över sedan jag pimpade diskmaskinen och det blev jättebra och mycket billigare. Dekorplast har ett rutnät på baksidan så att det ska gå lätt att klippa raka bitar. Nu blir ingen remsa den andra lik och det blir lite mer originellt än med färdigköpta remsor.
 
/Sofie

Kommentera här: