Nya liftar och köksfix

 
Fick tre fina timmar i skidbacken nu på förmiddagen. Dom lyckas hålla pisterna i bra skick trots dåligt med snö. Vi tog oss bort mot Björnen och jag fick mina första åk i nya liftarna Fjällgårds- och Sadelexpressen. Underbart med fler sittliftar. Jag kunde även konstatera att backrestaurangen Kastrullen byggt ut och kunde bjuda på en riktigt god kaffe latte. 
 
 
När vi först kom upp med VM:8 var det ganska blåsigt. Men i Sadeln klarade vi oss utan blåst fram till sista åket. Nu är det sambons tur att åka. Får ju turas om nu för tiden.
 
 
Igår fixade jag lite i köket. Tapeterna kom upp i skåpen och jag känner mig riktigt nöjd med resultatet. Jag har upptäkt att dubbelvikt maskeringstejp är det bästa för att få dom att fästa ordentligt och det blir inga märke i skåpen när man river bort den.
 
 
Denna gången testade jag något nytt för att få lite mer hyllkänsla. Jag satte träfärgad washitejp på hyllkanterna och runt om skåpet. Perfekt bredd på washitejp av standardtyp och det är ju väldigt lätt att ta bort igen.
 
 
Av tapeterna som blev över gjorde jag vimplar att hänga i fönstret. På så sätt går ju de fina mönstrena igen på flera ställen. Vimplarna är limmade direkt på ett grosgrain band från pyhobby.se. Börjar kännas bra i köket nu.
/Sofie

Kommentera här: