Sportlov och skidträning

Denna vecka har barnen sportlov här uppe i Jämtland och vi tog det därför lite lugnare än vanligt på morgonen. Tyvärr har jag och min man inte möjlighet att vara lediga från jobbet så det blir förskola och fritids hela veckan. Fördelen är att de är ganska få barn en sån här vecka och alltid hittar på en massa skoj. I morgon ska sonen med fritids upp till Björnen och åka längd och grilla. Riktigt mysigt!
 
Ikväll har jag åkt skidor med sonen på hans alpina skidträningen för första gången. Väldigt kul att se alla dessa 6-7 åringar som åker som små tokar. Övningar som en annan inte haft en chans att klara utan missöden fixar dom utan problem. Idag var det ski cross, hockey stopp, kortsvängar, puckelpist och slalombana på schemat. Jag höll mig vid sidan... En kall men mycket vacker kväll!
 
/Sofie
 

Kommentera här: