Stolt mamma

Nu är jag stolt mamma till två duktiga små skidåkare! Dottern som tidigare bara velat åka hållandes i pappas ena stav bestämde sig förra helgen för att det var dags att kunna själv. På ett par timmar kunde hon plötsligt ploga, åka knapplift och hoppa av knapplift. Eftersom hon börjat lite bakvänt med att åka bredvid pappa i dom stora backarna så kunde hon redan svänga och åker nu upp och ner som en tok i barnbackarna. Idag gav vi oss upp med linbanan i Duved och hon åkte röd backe hela vägen ner utan problem! Jag är så stolt så jag nästan spricker över mina älsklingar.
 
Kan själv!
 
Som jag berättat förut så är vi lediga även fredagar ett tag framöver. Igår tog jag och en god vän en längdskidetur nere på sjön. 5 km, vilket är det längsta jag åkt hittills i min korta "längdkarriär", och det var jobbigt! Blåsigt och kallt var det också. Men oj så skönt efteråt, så där skönt som det bara kan vara efter man gjort ett riktigt träningspass. Tyvärr var det längesen den känslan infann sig senast...
 
 
Fredagskvällen tillbringade jag otippat nog med att pussla. Fick plötsligt för mig att plocka fram ett 500 bitars pussel jag köpt på en loppis för det vackra motivets skull. Det var faktiskt jättekul och nu ikväll blev det klart. Nu måste jag försöka limma upp det på papper så jag kan hänga upp det på väggen. Så snyggt! Imorgon ska det städas och pysslas här hemma. Ny hylla, nya gardiner och nytt påslakan ligger redo. Längtar!
 
/Sofie
 
 

Kommentera här: