Första skidträningen

     
 
     
 
En lycklig sexåring var igår på sin första skidträning med Åre slalomklubb. Jag skulle väl snarare benämna det som egen fri åkning, i en liten utstakad bana, än som träning. Men det passar nog sexåringar perfekt och sonen älskade det; jag kommer få åka skidor varje måndagkväll mamma! Snön vräkte ner och pisten var full av lössnö. Knappliften Vargen kämpade för fullt för att få upp alla barn om och om igen och jag såg de mest fascinerande konster i liften. Barn har verkligen fantasi! Jag älskar sonens inställning när han tappade liften (själv hade jag surt tänkt att; typiskt nu trillade jag av). - Mamma, liften trillade av min rumpa! Träningen som i vanliga fall hålls i Duved var flyttad till Björnen pågrund av vädret som var, och är, väldigt blåsigt på sina håll. Själv fick jag nöja mig med djupfrysta tår och kaffesug (det var alldeles för kallt för att krångla upp termosen ur väskan). Men vilken lycka att se sin unge så nöjd och att det äntligen kommer lite ny snö! 
/Sofie

Kommentera här: