Trerätters, hotell och Radio Börtnan

Det har varit en toppen helg! Sambons jobb bjöd på trerätters middag, hotellövernattning och revy på Storsjöteatern i Östersund. Det var verkligen trevligt och väldigt kul att få träffa många av hans arbetskamrater för första gången. Revyn Radio Börtnan var min första revyupplevelse live och även om vi inte riktigt hängde med i de mest dialektala sketcherna (undra varför...) så var det verkligen underhållande och rekommenderas varmt. Tyvärr åkte ju jag på en dunderförkylning i torsdags och avslutade därför kvällen något tidigare än övriga sällskapet. En Mc Donaldshamburgare fick följa med upp på rummet vid halv elva tiden där jag kunde konstatera att jag hade fullständigt bedövade smaklökar och bihålor som gjorde grymt ont när jag tuggade. Tänk vilken tur att smaklökarna kämpade sig igenom den underbara middagen tidigare under kvällen, annars hade jag nog gråtit av besvikelse, älskar att äta på restaurang!
 
Helgens loppisfynd tillsammans med en ursnygg emaljkanna fyndad förra veckan
 
På lördagsmorgonen njöt vi av en fullproppad frukostbuffé och tillbringade sedan förmiddagen i våra sköna hotellsängar innan vi tog en snabb runda till leksaksbutiken för att inhandla sonens önskade lasersvärd. Ett tvåpack fick det bli så blev dottern med nöjd. Innan det var dags för storhandling (om ni bara visste hur dyrt det är med mat här i Åre!) så hann jag springa in på Loppis på gården för att lugna mitt loppisbegär en smula. En supersöt plastburk med bruna fyrklöver och ett gäng bruna plastkoppar fick följa med hem tillsammans med en snygg vägglampa. Nöjd över dessa små fynd blev det en lyckad handling och en skön hemresa. Väl hemma väntade barnen med en något sliten barnvakt. Lyckan över lasersvärden resulterade i att Darth Vader, en vit Star wars soldat och en Ninja turtle slogs med fyra högljudda lysande lasersvärd i vardagsrummet medan barnvakten sov på soffan. En fantastisk helg trots dunderförkylningen med andra ord!
 
/Sofie

Kommentera här: