Flyttstäd och detaljer

 
 
 
 
Efter gårdagens rasande snöstorm vaknade vi Årebor idag till en kall men underbar vintervärld. När jag lämnat småttingarna på förskolan fångade jag denna fantastiska soluppgång på bild innan jag drog vidare mot dagens äventyr. Nencia och jag har nu lagt till ännu en verksamhet i vårt företag och erbjuder flyttstäd med miljöfokus. Ekologiska och miljövänliga städmedel testas nu för fullt och idag påbörjade vi vårt fjärde flyttstäd. Idén med flyttstäd kom efter att vi blivit tillfrågade om denna tjänst. Vi arbetar ju med städ på Skistar och är (om jag får vara härligt osvensk och skryta lite) väldigt bra på vårt jobb samtidigt som vi faktiskt uppskattar det. Att städa är rogivande samtidigt som det är lagom fysiskt ansträngande och det är alltid tillfredsställande att se slutresultatet (önska bara jag kände likadant för att städa här hemma...). Vi nappade som sagt på en förfrågan och sen har det bara flytit på med bra resultat. Jag älskar att leva livet just så här; att låta ödet avgöra "go with the flow". Miljöfokusen gör att det känns som en naturlig pusselbit i vårt företag som är baserat på just miljötänk. Kanske utökar vi vår städverksamhet ännu mer så småningom men vi tar ett steg i taget.
 
 
 
 
Dagens flyttstäd var ett gammalt hus, ett helt fantastiskt hus! Lite som att kliva in i en sagovärld av ohyvlat trä, dekorativ sten och fantastiska detaljer. Det kändes direkt som att man skulle vilja träffa de personer som uppenbarligen lagt den mesta av sin fritid på att pyssla, måla och såga i denna egna lilla värld. De bara måste vara intressanta människor. Allt i huset var ju naturligtvis inte i min stil eller ens välgjort, men det spelar ingen roll, ett personligt hem som så till synes är älskat av sina ägare är alltid fantastiskt att kliva in i. Var inte rädda för att visa er personlighet i hemmet, det finns inget bättre sätt att inreda! Naturligtvis frågade jag ägaren om lov innan jag fotade.
 
/Sofie

Kommentera här: