Retronörd!

Ingen av er återkommande läsare har väl kunnat missa att jag gillar det som i dagligt tal benämns som retro? Jag älskar gamla möbler med patina, stilrena möbler från 40 och 50 talet, plastmattor, färgat glas, färgglada plast och plåtburkar, mönstrat porslin, storblommiga textilier och bonader med sagomotiv. Listan kan göras lång. 
 
 
Men ikväll insåg jag plötsligt; jag är besatt av retro! Det finns ingenting som ger mig så mycket inspiration som att surfa omkring på sidor med retroprylar och textilier. Jag blir som uppslukad av alla dessa prylar, färger och mönster. Detta insåg jag efter att ha suttit på tradera i nästan 3 timmar och bara bläddrat. Vad använde jag då för sökväg? Jo just det; RETRO, Alla kategorier...
 
Kan man låta bli att älska?
 
Jag har absolut inget emot modernt, blandar hej vilt, men det gamla är det som gör vårt hem till bara vårt och som ger det karaktär. Antar att jag helt enkelt får inse att jag är en retronörd som så många andra i vårt avlånga land. Jag som trodde att jag inte föll för trender... Hmm...
 
/Sofie
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: