Gardinglädje

 
Jag älskar gardiner! Idag kändes ryggen lite bättre (den har strejkat lite under veckan) och då passade jag på att äntligen hänga upp mina ursnygga retrogardiner som legat i garderoben ett tag. Vardagsrummet går nu åter i orange och gult med hjälp av ovanstående gardiner som är helt galet snygga och en riktigt snygg plastmatta som fyndades på Kupan förra veckan.
 
 
Jag känner mig jättenöjd med resultatet och att rummet känns så mycket varmare igen. Även blommor och kuddar har fått en liten ommöblering. Så fort jag lämnar rummet så hamnar dock kuddarna i en stor hopphög mitt på golvet så det är lite ogjort arbete kan tyckas. Men fint så länge det varar.
Köket har fått en helt fantastiskt vacker gardin i gröna toner. Tjejen som sålde den sörjde över att hon inte kunde få sin sambo att gilla den och jag förstår henne. Den är magisk!
 
 
På bordet står en vacker blå vas som fyndades på Kupan i onsdags. Jag hade tittat på den förut men lämnat den, förstår inte hur jag tänkte då för den passar så bra! Även duken är ett fynd från Kupan och passar perfekt till gardinen. Nu går jag här hemma och njuter.
 
 
/Sofie

Kommentera här: