Blomstrande soffhäng

Ute råder någonslags aprilaktig snöstorm med slask och jag har tillbringat hela dagen i soffan/sängen med en utav vinterns (för en gångs skull) få förkylningar. Blev lite ledsen över att missa gårdagens spelkväll på jobbet, då en del av mina kollegor åker hem snart. Tyvärr kommer kanske många av dom inte tillbaka mer, så är det ju i säsongsvärlden. Bara jag och ett fåtal till som hankar sig fram här året runt.
 
Nytillskott på soffbordet, galet snygg duk och emaljskål för frukten. Glöm inte att inreda med riktiga blommor nu på våren.
 
När dagen är såhär lite trist och hängig är det skönt med alla blomstrande färgglada textilier som jag älskar att omge mig med. De är som glädjepiller även den gråaste dag. Underskatta aldrig färger som gör dig glad och var inte rädd för vackra mönster. Gillar du dom så passar dom i ditt hem!
 
Nytillskott i soffan; stor gulblommig kudde färdigköpt på retrosida, kunde inte motstå trots att den egentligen inte "passade in". Brun kudde med körsbärsblommor med tyg från samma sida. Tänk på att kuddar i olika storlekar kan framhäva varandra bättre än lika stora.
 
/Sofie

Kommentera här: