Pipande dator och gnällande sambo

Jaha nu ska visst min dator ge upp. Den piper, skramlar och lever sitt eget liv. Igår lät det som om den skulle börja brinna så nu får den vara avstängd. Då kommer nästa problem; sambon som i vanliga fall sitter vid sin dator medans jag bloggar blir nu datorlös då jag måste använda hans. Oj oj, stackarn vad det blev jobbigt! Men åh andra sidan så gör det ju honom mer benägen att försöka fixa till min dator igen, hi hi. Ska avsluta det här stycket med att poängtera att jag älskar min sambo väldigt mycket. Men han är fantastiskt kul att reta ibland!
 
Bild lånad från www.are360.com
 
Ikväll har jag varit i verkstan och fixat lite. Just nu känns det som att jag mest har halvfärdiga produkter pågrund av materialkrångel. En av de spraylacker jag använt har gett en klibbig yta vilket har gjort att sakerna fastnar i varandra och att färg lossnar när man ska sära på dom. Ytterst irriterande att behöva göra om för en sån sak. Men, men... jag lär av mina misstag. Nencia syr kuddfodral (helt fantastiskt fina!) för glatta livet och det känns som om vi kommer ha fått ihop ett riktigt fint sortiment till höstmarkanden här i Åre 26-28 september. Ska bli så kul! 
 
/Sofie

Kommentera här: