Loppisavslutning

I sommar har jag varit en del av en stor loppis på Millestgården i Duved och ikväll var vi inbjudna på "pengautdelning" och räkfrossa. Denna härliga sommarloppis har  funnits i flera år. Lokalen står Millestgården för och sakerna betalas inne i deras restaurang. En fantastisk kvinna har tagit på sig ansvaret att dela ut platser till folk som vill sälja, hon hållaer ordning och styr upp all information, annars är loppisen obemannad. Under de sommarveckor som loppisen är öppen kan man som säljare fylla på saker när man vill. Det är bara att märka varan med sitt specifika nummer och det pris man vill ha. Ett jättebra koncept som dock hänger på att det finns en eldsjäl i bakgrunden. Jag är mycket nöjd med att förrådet har blivit lite mindre proppfullt och vi fått ett fint bidrag till Blekingeresan som är planerad till jul. De saker som inte sålts kan lämnas kvar och det kommer hållas en loppis under Åre Höstmarknad där alla intäckter går till ett skolprojekt i Uganda som Millestgården stödjer. Underbart!
 
 
När jag kom hem efter denna trevliga kväll hade min älskling städat, nattat barnen och tänt ljus. Kan man ha det bättre? Jag tror jag är ganska bortskämd... 
 
/Sofie

Kommentera här: