Återbruksprat

Förmiddagen tillbringade Nencia och jag i verkstan och det var väldigt kul att få lite sällskap där. Hittills har vi mest jobbat var för sig eftersom hon fokuserat på att sy medan jag snöat in på att designa om möbler och andra målningsbara produkter. Det är så fantastiskt kul att arbeta med sprayfärg i alla möjliga glada färger, bara låta inspirationen flöda och se saker byta utseende på ett litet kick. Jag älskar det! Prova om ni inte gjort det. Sprayfärgen Montana Gold har en färgkarta som kan liknas vid en riktigt stor godispåse, massor att välja på och den ena smaskigare än den andra.
Bild lånad från hlstore.com
 
Eftermiddagen tillbringade sonen och jag på ett barnkalas hos goda vänner i Järpen. Väldigt kul och trevligt med mycket stoj, lek och en fantastisk trevåningstårta med Pippi Långstrumpstema. Deras två härliga döttrar fyller år på samma dag, trots att det skiljer två år, och mamman konstaterade nöjt att det här blir extra kul eftersom man bara behöver göra det en gång om året. Alla som har haft barnkalas hemma vet ju att det tar en liten aning på krafterna... Jag förstår iallafall precis hur hon känner.
På kalaset kom jag att tala med en annan gäst om återbruk och vår affärsidé. Jag fick lite tips och råd om möjliga lokaler ( jag har nog glömt att nämna att vår lilla verkstad tyvärr har blivit såld och att vi nu letar efter en ny lokal). Jag kände att det var himla kul att få prata med någon som helt och hållet delade mitt tankesätt om att ta tillvara på det gamla istället för att bara köpa nytt och att sprida det tankesättet till fler i vårt samhälle genom att visa vad man faktiskt kan göra av gamla saker. Skönt att få prata av sig med likasinnade ibland. Få ha lite riktigt återbruksprat!
 
Ha nu en fortsatt trevlig lördagskväll!
 
/Sofie

Kommentera här: