Slöa på sofflocket

Jag har bestämt mig för att vi ska skaffa en kökssoffa. Sambon har pratat om det länge, vill kunna ligga och slöa på sofflocket, och jag har insett att det är en fantastisk idé. Nu letar jag febrilt efter en passande soffa, helst i spannet mellan 160 och 170 cm lång. Men jag vill ju heller inte betala för mycket och idag förlorade jag en budgivning. Nu är det bara att vänta tålmodigt på att något nytt ska dyka upp. Tyvärr har jag väldigt dåligt tålamod när jag bestämt mig för något, då vill jag att det ska hända bums!
 
Bild lånad från Hus & Hem
 
Denna fantastiskt inspirerande bild hittade jag idag när jag satt och kollade på bilder av kössoffor på Google. Visst är det vackert med den härligt mörkorange färgen till den vita soffan och det gamla träbordet? Jag blev nyfiken på detta färgglada hem och hittade ett reportage från 2010 på Hus & Hems hemsida. Jag blev inte besviken! Det visade sig vara ett jättecharmigt gammalt hus som flyttats 90 mil!! och där man bevarat det gamla istället för att renovera en massa. Gå in och kika här. Hoppas ni blir lika inspirerade som jag.
 
/Sofie

Kommentera här: