Penicillin och ångest

Nu går tre av fyra i familjen på penicillin för halsfluss men vi hoppas innerligt att denna hösten och vintern ska bli något mindre sjukdomsdrabbade än de senaste två åren varit. Sonen har som sagt knappt varit sjuk alls sedan hans halsmandlar och en stor polyp plockades bort (förminskades) i januari och kanske dras det inte hem lika mycket elaka bacillusker nu när han inte är så känslig. Vi hoppas!
Jag tyckte jag kände mig mycket piggare idag och vi bestämde oss för att ta en promenad ner till byn för att komma ut lite. Jag insåg dock ganska snabbt att jag inte var i någon vidare form alls! Jag flåsade av ansträngning redan på vägen ner för backen och väl framme på torget fick jag ta av mig till kortarmat för att inte svimma av överansträngning och överhettning (det var ca 13 grader ute). Nu har jag varit yr och illamående hela eftermiddagen/kvällen och har ångest över att jag inte ska orka med jobbet imorgon. Jag har ju redan varit hemma så mycket senaste veckorna!  Man mår ju naturligtvis inte bättre över att man har det där dåliga samvetet angående jobbet men jag tror många småbarnsföräldrar känner igen sig när Vab och sjukskrivning avlöser varandra på löpande band. Jag får helt enkelt försöka att bara tänka  på mig själv, försöka få en god natts sömn och ta resterande problem i morgon om det blir aktuellt.
 
Sov gott!
 
/Sofie

Kommentera här: