Kökssoffa och äppelgrön barnstol

 
Jag har fått en kökssoffa! Min kära familj gav mig pengar till en soffa i födelsedagspresent och jag hade sett framför mig att jag skulle ha en enkel modell i nån stark, härlig färg. Men så dök denna "krusidulliga" soffa upp på en köp och sälj sida på facebook och än en gång så blev min förbestämda bild utkonkurrerad av impulsiv förälskelse. Men det är denna impulsivitet som skapat hela mitt hem, som jag ju älskar, så det är bara att låta sig ryckas med. Eftersom det nu blev en beige soffa, som jag till på köpet fick för mig att klä ett ett vit/beige tyg, fick stolarna istället ett riktigt färgglatt tyg. Både soff- och stolstyg är vaxade vilket är perfekt i ett barnfamiljskök om man vill slippa solkiga textilier.
 
 
Sonens stol fick nu bli riktigt knallgrön, äppelgrön om man ska tro färgbeskrivningen, och den blev väldigt poppis hos lillkillen. Om man vill spraymåla en stol får man räkna med att det går åt minst en färgburk. Allt man behöver göra innan är att slipa ytan lite lätt med ett sandpapper och tvätta ordentligt med målartvätt. En färgglad stol bland flera vita blir en kul detalj.
 
/Sofie

Kommentera här: