Förkylningstider och svenskt hantverk

Ja men då var det min tur att hosta, snörvla och känna mig som om jag har en uppblåst ballong i skallen. Lillan snorar fortfarande så där så att dagispersonalen får halv panik när de hör henne ta i för att lätta på trycket i bihålorna. Sambon är tillbaka på jobbet men äter fortfarande pencillin mot halsfluss. Lillkillen har klarat sig hyfsat än så länge, men så har han ju också ett helt annat försvar mot sjukdommar sen de opererade bort halsmandlar och polyper. Peppar, peppar ta i trä... Så här brukar höst, vinter och vår se ut i vår familj och vi hoppas varje år på bättring. Tyvärr ser vi än så länge inget lovande resultat och som med allt så blir man ju van efter ett tag.
 
 
 
På höstmarknaden fyndade jag två härliga kuddar på en utförsäljning. Sydda i bävernylon i härligt mossgrönt och vitt låg dom där och lockade. Eftersom jag tänkt ha grönt som en del av färgskalan i vardagsrummet så slog jag till. När jag kikade närmare på märket så blev jag lite nyfiken; rotor svenskt hantverk. Så när jag nu sitter här hemma i min ensamhet och snörvlar så passade jag på att kika in på deras hemsida.
Företaget presenterar sig så här:  "Allt på rotor kännetecknas av närhet. Från idé till design till produktion, men också i mänskliga och affärsmässiga relationer. För att vi gillar den snygga och funktionella designen lika mycket som vi ogillar giftiga ämnen, ovärdiga arbetsvillkor eller usla löner."
Naturligtvis ligger priserna lite över min normala nivå. Men så blir det helt naturligt om man tillverkar produkterna i vårt eget lilla avlånga land. Ska man betala lite dyrare priser för heminredningen så är det ju vid sådana här tillfällen det känns berättigat. Kika in på deras sida och inspireras.
 
/Sofie

Kommentera här: