Soluppgång och tygtavlor- DIY

 
 
 
 
På väg ner från Åre Fjällby idag på morgonen så stannade jag till en stund och njöt av den här underbara synen över Åresjön. Plusgraderna är  visserligen tillbaka och snön har börjat försvinna igen, just när det fanns hopp om liftöppning till helgen, men det är ju ingen idé att sura, njut av det som finns istället.
 
    
 
Senare under dagen hade jag glädjen att träffa på dessa härliga tavlor och kom än en gång fram till att tyg är mitt favoritmaterial. Just dessa tavlor är gjorda av bitar från ett Ikeatyg. Ramar med passpartout är väldig tacksamt att göra fina tygtavlor av, det är lätt att få tyget slätt samtidigt som tavlan ser väldigt stilren och snygg ut.
 
Bild lånad från Livstyckets webshop
 
 
I min jakt på fina taveltyger snubblade jag in på hemsidan Livstycket som säljer produkter av egendesignade textilier. Fina färger och roliga mönster har tygerna som naturligtvis även kan köpas som metervara. Ett annat tips om du vill göra egna unika tavlor är att kolla in alla fantastiska tyger som säljs på Tradera och andra säljsidor på nätet eller varför inte rota runt i tyghögen på nästa loppis. 
 
/Sofie

Kommentera här: