Kylslaget

 
Kylan har kommit till Åre och trots väldigt lite snö så har vi ett oerhört vackert vinterlandskap att njuta av. Snart börjar vintersäsongen och det borde faktiskt komma lite riktigt med snö snart. Sonen har tjatat om skidåkning i flera veckor och kan inte förstå varför det dröjer så länge! Det känns verkligen som om vi bor på rätt ställe när det han önskar sig till sin födelsedag nästa vecka är ett par skridskor och att få åka skidor. 
 
Mysigt i köket med kuddar från Gudrun Sjödén
 
Igår åkte mamma, barnen och jag en liten sväng till Duved och åt en god lunch på Pigos som nyligen bytt ägare. De nya ägarna säljer av lite inventarier och jag passade på att köpa en hängande brickanordning i rostfritt till mitt köksfönster. På vägen kunde vi även hämta upp mitt paket med kuddfodral från Gudrun Sjödén så nu har jag pysslat till det ytterligare lite i vårt mysiga kök. Känns så hemtrevligt och varmt mitt i kylvädret.
 
 
Trots kylan tog vi oss efter lunchen på Pigos tid till att gunga gungbräda bland gnistrande snökristaller. Det är så vackert och uppiggande med riktigt kallt, soligt vinterväder och så mysigt att ha mamma/mormor här. Lillans penicillinkur har börjat hjälpa och idag blev det förskolan igen. Känns verkligen skönt att se skillnad så snabbt när hon varit dålig så länge!
 
/Sofie

Kommentera här: