Godmorgon Columbus!

Bild lånad från Happy wall
 
När jag slog mig ner vid datorn denna gråa novembermorgon så började jag utan förvarning sjunga på den gamla godingen "Godmorgon Columbus". Hur det kom sig att den dök upp i min hjärna just idag har jag ingen aning om. Men visst är det en härlig låt? För er som inte minns så gjordes den av bandet Pontus och Amerikanerna och var väl deras största hit. Nu när jag går in och kollar på den underbara videon så förstår jag varför jag inte glömt. Den är precis så som jag vill att en musikvideo ska vara; full av humor, man kan riktigt känna hur kul det måste varit att spela in och mixa den, och fylld av underbara färger. Färgerna och miljöerna fick mig att tänka på inredning och jag lyckades hitta några underbara bilder som jag tycker har den rätta stämningen. När det gäller inspiration till inredning så kan den dyka upp på de mest underliga ställen, till exempel i en musikvideo från 1991!
 
Bild lånad från Happy wall

Vad gäller texten till låten så älskar jag ju drömmar. Fast främst de som formas i vaket tillstånd. Sovdrömmar kan ju bli just hur galna som helst och får mig ofta att fundera över allt knäppt man har lagrat i hjärnan! De vakna drömmarna däremot tycker jag man ska ta tillvara på i så stor utsträckning som möjligt och försöka leva sitt liv därefter. Ingen tackar dig i slutänden för att du offrat dina drömmar till förmån för andras åsikter eller din egen rädsla. Våga leva dina (vaken)drömmar.
Ha en riktigt bra helg!
 
Bild lånad från Bokcafét i byn
 
/Sofie
 

Kommentera här: