Soffhäng och presentkruka

Lördagkväll. Helt ensam och uppkrupen i soffhörnet. Barnen har precis somnat efter den vanliga repetoaren som alltid måste börja med bä, bä vita lamm... och sambon har gett sig iväg på 30 års fest. Eftersom jag alltid jobbar söndagar så är inte lördagskvällarna så speciella för min del. Med fleecelångkalsonger, varm fleeceluvtröja och en stor pläd över benen sitter jag som sagt uppkrupen i soffhörnet. Framför mig på soffbordet står en tallrik med smält ost...
Visst låter det nästan lite tragiskt?
Men icke! Oj vad jag trivs när jag får sitta här och bara fokusera på min blogg, mina nya inredningsmagasin och min smälta ost (ost är gudarnas gåva till människan). Tänk på att glädjas åt det lilla i livet så blir det mycket härligare att leva! Jag glömmer allt för ofta bort det själv, men övning ger färdighet.
 
 
 
Ett litet pyssel har det hunnits med idag. En presentkruka till 30 åringen. En jeanskruka fick det bli som sprayades i turkos. Innan jag sprayade satte jag dit siffran 30 i självhäftande plast och det blev snyggt när plasten plockades bort, jämna kanter. I botten på krukan la jag en kartongbit som förstärkning. Blomman är planterad i en glasburk så att man kan vattna utan att krukan blir blöt. 
Fortsatt trevlig kväll!
/Sofie
 

Kommentera här: