Missat jobb och nya hyllor

 
Vårvädret fortsätter att sprida glädje här i Åre. Tyvärr tar det hårt på den lilla snö som kommit i vinter. Vi får verkligen hoppas på ett rejält snöfall snart.
 
Igår var jag ute med några kollegor på nattklubb och hade riktigt skoj. Jag var helt säker på att jag var ledig idag men där hade jag fel! När jag väl insåg det i förmiddags hade jag barnen hemma och kunde inte springa ner till jobbet hur som helst. Retfullt! Speciellt som det var jag själv som bytt till mig denna dag. Ibland funderar jag på hur det står till med mitt minne egentligen!
 
 
Nu har jag fått upp mina fina fynd från häromdagen. En blå hylla som jag länge funderat över vart den ska hänga har nu hamnat ovanför tvn och blev hem för min ryska docka, min senaste anslagstavla och en murgröna i jeanskruka. Har tyckt att det känts tomt och tråkigt på denna väggen men nu känns det äntligen fint. 
 
Underbar rysk docka från 1956! Älskar saker med en historia.
 

Den söta lilla rottinghyllan hamnade i sovrummet och fick husera jordgloben och lite fantasyböcker. Jag har letat efter en stringhylla att ha på den här väggen men den här hyllan blev faktiskt perfekt med sitt slitna utseende. Buddhafiguren som jag haft länge fick en ny solgul färg och blev genast kul att ställa fram igen. Tänk på att man kan göra mycket kul med saker man redan har, allt behöver inte köpas nytt.
 
 
 
De vackra gamla krokarna fick sin plats i köket. När vi plockade ner en hållare för hushållspapper så blev det två fula hål i kaklet. Utnyttja gamla skruvhål till att sätta upp snygga krokar och häng upp något dekorativt.
/Sofie

Kommentarer:

1 Kerstin Johansson:

skriven

Härligt att min gamla ryska fått ett nytt hem.
/Kerstin

Svar: Jag kommer art ta mycket väl hand om henne Kerstin!
Sofie

Kommentera här: