Smärtgräns vid 200 kr

Min smärtgräns prismässigt när det gäller inredning är 200 kr. Det ska väldigt mycket till för att jag ska betala mer. Detta gäller även möbler... Är jag snål eller bara väldigt ekonomisk kan man ju undra? Det var när journalisten från Aftonbladet var här för att göra inredningsrepotaget till Styleroom som hon ställde frågan om just maxpris. Jag hade egentligen aldrig riktigt funderat över om jag hade någon smärtgräns vad gäller pris men när hon frågade visste jag direkt; kostar något över 200 kr så går jag förbi om det inte är alldeles, alldeles perfekt.
 
 
Jag stod länge och velade över denna underbara tallrikshyllan. Men då det var kärlek vid första ögonkastet fick den komma med hem trots att priset var 250 kr! Så här i efterhand var den värd vartenda öre.
 
Förmodligen är jag både snål och ekonomisk. Men mest av allt drivs jag av utmaningen att visa omgivningen att man kan skapa ett trivsamt hem för en liten peng och att det finns fantastiska fynd att göra billigt, både nytt och begagnat. Utmana er själva att sätta en prisgräns under en period så ska ni se att det är både kul och utmanande. Det gör att man måste tänka i lite andra banor än vanligt. Plocka fram fantasin!
 
/Sofie

Kommentera här: