Tävla om presentkort hos Belysningsdesign!

 
Ljus är det viktigaste för att hemmet ska kännas mysigt och välkomnande och lampor, lampor, lampor kan man nog inte få för mycket av. Så när jag nu genomför min första tävling här på bloggen så känns det fantastiskt att jag har fått den stora äran att kunna erjuda er ett presentkort på 200 kr hos Belysningsdesign
 
 
För att ha chansen att vinna presentkortet väljer du ut en lampa hos www.belysningsdesign.se som du tycker riktigt mycket om och skriver en inspirerande motivering till varför just den lampan passar dig så bra. Klistra sedan in en länk till lampan ihop med motiveringen i kommentarsfältet till detta inlägg.
Tävlingen avslutas nästa fredag, den 25 juli, så du har alltså en hel vecka på dig, därefter väljer jag ut den härligaste motiveringen och meddelar vinnaren här på bloggen nästa helg.
 
Jag har valt ut ett par riktigt härliga bilder från www.belysningsdesign.se till detta inlägg för att ge er lite somrig inspiration.
 
Lycka till och hoppas ni får en riktigt bra helg!
 
/Sofie
 
 

Kommentarer:

1 Hanna:

skriven

Oj WOW jag blev nog lite kär i "LampGustaf Plant"! Den skulle passa fint i mitt kök!Jag har inte så mycket plats att ställa mina växter så det här var ju en lysande (hehehe) ide! Det skulle verkligen höra min dag:)

Svar: Ja visst är den läcker! :).
Sofie

2 Lena:

skriven

Hem/ Golvlampor/ Malmbergs Reach Golvlampa
Jag vill vinna Malmbergs Reach Golvlampa. Den typen av lampor hade "alla" utom jag i början av nittiotalet. Nu har jag chansen att köpa en.

Svar: Den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge :) Snygg, passar ju verkligen till allt!
Sofie

3 Jenny:

skriven

En snygg, ny lampa till min hall
Jag tyckte denna var ball
I mörkret, den svartaste natt
Kan man då slå på denna "hatt"
Och med detta förhindra ett fall!

http://www.belysningsdesign.se/kera-stan-takpendel-liten-opalvit

Svar: Kul! :)
Sofie

4 Maja Jones:

skriven

Som student blir det ofta billigt skrot som lampa, nu ska vi äntligen flytta in i vårt första förstahandskontrakt (bara väntat i 3 år) och vi vill verkligen göra det till vårat eget, denna lampa är verkligen vi. Rustik och modern med en liten roliga tvist "lampa fast i musfälla".

http://www.belysningsdesign.se/lighttrap-bordslampa-vagglampa

Svar: Verkligen läcker och kul :).
Sofie

5 My:

skriven

http://www.belysningsdesign.se/malmbergs-bellagio-taklampa-svart ,

denna fina vill jag gärna sätta upp i vårt sovrum. Vi flyttade till vår första gemensama lägenhet, vi har lyckats komma överrens om alla lampor i alla rum utom sovrummet, den jag länka nu gillade vi båda. för en gång skull ;D haha kram

Svar: Ja det där med att komma överens om inredning är inte alltid det lättaste! Lycka till med lägenheten :).
Sofie

6 Mirre Syr:

skriven

Det har liksom inte blivit av att vi har satt upp några lampor i vår sängkammare och jag lider....
Jag lider av att inte kunna läsa böcker i sängen och känner mig helt obildad numera!!!
Så för att råda bort på min kunskapstörst och lysa upp mitt illitterata mörker vore denna lampa underbar. Den skulle kompletteras den med en egenhändigt tillverkad skärm för ett personligt uttryck dessutom!


http://www.belysningsdesign.se/markslojd-andria-lampettstomme-krom

Svar: Alltid kul med personlig inredning :).
Sofie

7 Maria:

skriven

http://www.belysningsdesign.se/malmbergs-regina
Denna lampa med sin enkla form, utan massa detaljer, kändes rätt att ställa på bordet i mitt rum. Dess enkelhet passar vilken humör som helst, och nästan vilket stil jag än bestämmer mig för att ha i rummet. Och den kan också vara en stomme som jag kan dekorera som jag vill. Bara bra, alltså!

Svar: Enkelt är bra :).
Sofie

8 Sophie Michelle Persson:

skriven

Min favorit är denna fina fönsterlampa: http://www.belysningsdesign.se/lohals-18-fonsterlampa-silver

Min motivering:

När hösten närmar sig vill jag vara inne och mysa,
och då får gärna denna fina lampa i mitt fönster lysa.
När design och kvalitet får råda,
så väljer jag gärna en lampa från Belysningsdesign som har båda!
Med denna är jag och mitt fönster i goda händer,
och jag kan luta mig tillbaka och vänta på att mörkret anländer... =)

Svar: Inredningspoesi när den är som bäst :).
Sofie

9 nelle:

skriven

http://www.belysningsdesign.se/colorado-rondell-rosa

Jag är i desperat behov av en lampa att hänga i hallen! Att vara en klumpeduns som ofta kommer hem sent när det är mörkt är helt livsfarligt utan belysning, jag har tappat räräkningen på alla gånger jag har snubblat, ramlat in i saker, vält ner saker och stött i tårna för att jag inte ser vart jag går eller var möblerna är!

Svar: Ja det låter verkligen som att du borde köpa dig en lampa :). Jag älskar rosa och förstår precis verkligen att du fastnat för den godbiten!
Sofie

10 Veronica:

skriven

Har efter 19 år i hus flyttat till nybyggd bostadsrätt och bestämt mig för att en taklampa i vardagsrummet är både smart och snyggt. Denna vore helt perfekt. Vacker att titta på och ger ett skönt ljus.

Svar: Hoppas du kommer trivas bra i din nya lägenhet. Är det skönt att slippa klippa gräset och rensa ogräs? Det tyckte jag var fantastiskt när vi flyttade från hus till lägenhet, nu kan jag fokusera helt på inredningen och att göra härliga utflykter i naturen med familjen istället :). Bifoga gärna länken till lampan du beskriver så jag kan kika på snyggingen.
Sofie

11 Veronica :

skriven

http://www.belysningsdesign.se/vita-eos-8297?nosto=nosto-categorypage-1. Måste ha gjort fel. Här kommer länken. Känns jätteskönt att slippa tänka på allt som måste göras med hus och trädgård.

12 Annika Nilsson:

skriven

Har alltid drömt om en kristallkrona! När jag var liten så var det prinsessklänningar som gällde och jag drömde om att få bo i ett slott! Numera springer jag inte omkring i prinsessklänningar, och har för länge sedan gett upp drömmen om att få bo i ett riktigt prinsesslott, men drömmen om en vacker kristallkrona lever kvar ;) Jag tror faktiskt att livet skulle bli ännu roligare om jag fick njuta av en fin prinsesskristallkro...förlåt kristallkrona i vårt vardagsrum som annars är väldigt alldagligt. Och dessutom har en gammal IKEA-lampa som jag hittat i soprummet, som taklampa....
http://www.belysningsdesign.se/markslojd-ryholm-kristallkrona

Svar: Underbart med drömmar även om bara en lite del går att förverkliga!
Sofie

13 Elisabeth :

skriven

Belysningsdesign har mycket att välja på
ugglelampan skulle vara fin att genom ett köp kunna få
Om denna lampa fanns på mitt nattduksbord
så skulle min lycka definitivt vara gjord
Ett tryggt sken lampan inför sömnen skulle ge mej
den skulle nog göra mig till Sveriges mest utvilade och gladaste tjej
http://www.belysningsdesign.se/markslojd-helge-bordslampa-vit

Svar: Vackert! :)
Sofie

14 Alicia Kechmiri:

skriven

Jag vill så gärna vinna planteringslampan för jag vill så gärna odla gräslök till smörgåsen i den. Det skulle förgylla mina frukostar, med egen odlad gräslök. Dessutom var lampan riktigt snygg och passar perfekt in i mitt kök. Skulle bli överlycklig om jag vann den.

Svar: Ja den är fantastisk :). Vill dock förtydliga att vinsten är ett presentkort på 200 kr hos belysningsdesign.se.
Sofie

15 Enni:

skriven

Bebisen älskar lampor! När klädkammaren nu ska omvandlas till barnkammare måste det ju lysas upp och fyllas med roliga fina saker att titta på. Ugglelampan Helge är given. En kompis som lyser upp rummet!

Svar: Åh vad mysigt! :)
Sofie

16 Sara Ericsson:

skriven

Denna underbara lampa önskar jag mig, som en gåva ifrån dig. Vit och fluffig som en maräng, kommer jag sova som en prinsessa i min säng. Vacker och stilren, lyser upp som ett sken!


http://www.belysningsdesign.se/vita-eos-8297

Svar: Ja den är gudomlig! :)
Sofie

Kommentera här: