DIY- Väggklocka

Jag älskar mönster och gärna motiv från naturen. Blommor är den klara favoriten men även vackra bilder på djur gör mig svag. Så när jag hittade den här fina väggklockan på Rusta, strax efter att vår klocka åkt i golvet en gång för mycket, så blev jag lite småförälskad.
 
 
Den var väldigt fin redan när jag köpte den. Men visarna på klockan var nästan omöjliga att se, om du inte stod precis inpå den, och både jag och sambon var lite smått irriterade efter ett par dar. Ni förstår säkert vad jag menar.
 
 
Bild lånad från rusta.se
 
Väggklockor är ofta ganska lätta att plocka bort "glaset" ifrån och eftersom jag älskar motivet i bakgrunden så var det visarna som fick sig en makeover. Jag valde att hålla mig till naturtemat och klippte helt enkelt ut två gröna blad från ett blommigt tyg, Dessa satte jag sedan försiktigt fast med klister på de ursprungliga visarna.
 
 
Nu är klockan både fin och personlig och det är inga problem att se vad klockan är. Testa att göra din egen personliga väggklocka om du tröttnat på den du har eller inte hittar nån som passar. Det behövs inte så stora förändringar för att det ska bli stor skillnad.
 
/Sofie
 

Kommentera här: