En liten hjälte och ett badrum

Igår opererade sonen halsmandlarna. Han var så duktig och modig. Vi var väldigt oroliga för hur han skulle må och hur ont han skulle ha efter operationen. Men han mådde prima och ville ha pommes som vi köpt till lunch. Det var nästan lite pinsamt att fråga läkaren om det gick bra med pommes så där precis efter. "Han kan ju försöka om han tuggar ordentligt" sa läkaren och det visade sig gå hur bra som helst. Men visst utnyttjar min lille hjälte även kunskapen om att det är väldigt bra med glass efter en sån här operation.
 
 
Medan sambon var med sonen på sjukhuset passade jag och lilltjejen på att göra stan. Östersund är verkligen trevligt. Hobby Boden är en väldigt kul affär, speciellt sedan den slagits ihop med Panduro. Över en timme tillbringade jag där medan lillan sov i vagnen. Hittade så mycket fint.
 
 
Innan vi for hem idag lyckades jag övertala sambon att vi skulle ta en tur till Rusta som är en fantastisk affär om man älskar inredning men inte har ett överflöd av pengar. Hittade äntligen en svart/vit plastmatta till vardagsrummet utan att bli ruinerad. Det var kampanj på denna härliga i zick zack mönster, 99 kr!
 
 
Även badrummet fick sig ett lyft med nytt duschdraperi, 89 kr och ny matta 19 kr vilket passade utmärkt ihop med tvättsäckarna från Jem & Fix och den härligt rosa soptunnan från Lagerhaus som vi har sedan tidigare.
 
 
Istället för det fula vita badrumsskåp som fanns när vi flyttade till lägenheten har vi satt upp en vägghylla målad i härligt rosa, färgen heter Pink flower och är köpt på Jula. När jag fyndade hyllan på loppis var den turkosblå och gul i färgen och jag har valt att slipa lite med sandpapper på kanter som tidigare var turkosblå för att få fram den fina färgen också samtidigt som hyllan får ett slitet utseende.
 
 
Jag hittade nya kakeldekor till köket igår på Hobby Boden och har nu valt att sätta detta härliga mönster i badrummet istället (jag hade över sedan jag gjorde köket). Eftersom jag inte hade så många så att jag kunde täcka den aprikosa randen som finns på väggarna så valde jag istället att sätta detta mönster en bit ovanför med två plattors mellanrum. Jag är nöjd med resultatet och det passar fint med resten av inredningen. I morgon blir det köksfix igen, ny kakeldekoren ska upp.
/Sofie
 
 
 
 
 

Kommentera här: