Ombonat med ullbonad

Jag är svag för textilbonader med "sagolika"mönster. Jag tycker dom är vackra och det känns alltid ombonat med textilier. Senaste månaderna har jag lyckats samla på mig tre stycken. Ett av dessa spontanköp var en underbar ullbonad med vävt mänster i storleken STÖRRE, alltså något svårplacerad. Men igår kom den äntligen upp på hallväggen och det blev jättefint och just så ombonat som jag hoppats.
 
Min dröm av Ingalill Sjöblom pryder nu vår hall. 
 
Ett av mina andra precis lika spontana köp var en underbar trollbonad som jag bara inte kunde motstå. Den ska nu få komma upp på väggen ovanför soffan i vardagsrummet. Tyvärr har vi betongväggar så det är bara till att snällt vänta tills det finns något borr hemma. Men snart så. Trollen är så fina och kostade 10 kr på Kupan. Det kallar jag för ett fynd! Fantasifulla tygbonader kan man än så länge hitta billigt i second hand butiker och på auktionssajter. Passa på.
 
De underbara trollungarna som ska få pryda vardasgsrummet.
 
/Sofie

Kommentera här: