Lite nere

Jag har varit hemma från jobbet hela veckan på grund av min mage. Jag har IBS som så många andra och denna vecka har bestått av en mage som inte alls vill jobba som en mage ska, illamående och trötthet i hela kroppen. Det känns ju inte bättre av att jag under flera veckors tid lidit av muskelsmärtor och spänningshuvudvärk med flera naprapatbesök som följd. Tyvärr bidrar allt det här till en psykisk trötthet som är svår att göra nåt åt.
 
 
 
Både familjen, jobbet och nu även mitt företag blir lidande och jag tycker det känns väldigt jobbigt. Främst är det ju vår ekonomi som drabbas och den är ju inte den bästa från början. Idag fick jag även veta att all frånvaro från jobbet gör att jag inte är berättigad till prissänkt säsongsliftkort till min sambo vilket gör att vi nu skulle behöva ca 3000 kr mer än vad vi räknat med.
 
 
För att peppra det hela lite extra så har dottern ett sjuhelsikes humör på grund av förkylningen som aldrig går över och nu har hon även fått sår i munnen som gör att hon bara kan äta välling. Företaget som det tog onödigt lång tid att registrera är nu igång men då det tydligen är väldigt svårt att få till ett bankgiro (pågrund av att jag har mitt bankkontor i Blekinge men vill ha mitt företagskonto här) så kan jag inte komma igång med faktureringen och inga pengar kommer in och NU ramlade sonen in i en dörr och fick ett jack i pannan! Jag känner mig som sagt lite nere... Men det känns redan bättre nu när jag fått skriva av mig lite och jag försöker vara en positiv person så vi får väl hoppas att det vänder snart. Tack för att ni lyssnar på mitt gnäll! Jag avslutar med en underbar sommarbild på mina älsklingar för att påminna mig om hur underbart mitt liv trots allt är.
 
 
/Sofie

Kommentera här: