Höstens färgskala

Jag har funderat ett tag på hur vardagsrummet ska se ut när hösten kommer. Nu är det ju mycket solgult och cerise vilket känns väldigt somrigt. Efter en hel del fundering kom jag förra veckan fram till att jag ska försöka mig på att inreda med mörkgröna och petrolblå inredningsdetaljer. Eftersom de flesta färger är representerade i min inredning handlar det ju egentligen bara om att hitta en känsla av att just dessa färger dominerar. Att inreda med bara ett par enskilda färger är inte riktigt min stil. Men jag är ju mycket för varma klara färger så det ska bli spännade att ge sig på denna lite kallare och dovare färgskala i större utsträckning. 
 
Inbudad på Tradera idag!
 
Efter några dagars letande efter en snygg gardin budade jag idag in denna skönheten på tradera. Det är egentligen två kortare längder och jag behöver ju en lång. Men det löses nog lätt genom att dom sys ihop. Då kommer det även att bli tyg över till två kuddar. Perfekt!
 
Bild lånad från H&M Home
 
Denna vackra pläd från H&M Home står också på min önskelista men först ska jag kika lite efter fina kuddfodral på nätet och givetvis gå igenom min tygsamling efter potentiella kuddfodralstyg.
 
Fortsatt trevlig lördagkväll! Nu vankas det ost och kex.
 
/Sofie

Kommentera här: