Första fjällvandringen!

 
Sonens första fjällvandring är avklarad! Fem kilometer i mestadels dyngsur myrmark och på översvämmade stigar traskade han utan större klagomål i vackra Ullådalen. Skavsårsplåster åkte på halvvägs och blåbär fylldes på kontinuerligt, precis som det ska vara på fjället. Vädret var grått med duggregn och Skutan låg inbakad i molndimma men det var härligt och jag är så stolt över min duktiga fyraåring.
 
 
Med på turen var en gammal vän som jag lärde känna för många år sedan när vi gjorde en skidsäsong i St Anton, Österrike. De senaste nio åren har våra vägar skilts åt på olika sätt. När hon nu kom förbi Åre tillbringade vi lunchen ihopkrupna i en soffa på mitt favoritfik och uppgraderade oss om livet som levts på olika håll och med så olika innehåll. Jättemysigt och kul att träffas igen efter så lång tid och att få ta del av hennes äventyr som skiljer sig så från mina. Tack gumman!
 
     
Glad och nöjd lillkille trots skoskav, duggregn och dyngsura leder. Cashewnötter vid fikapausen var mycket uppskattat.
 
/Sofie
 

Kommentera här: