Vardagsrummet Butik & Ateljé

Söndagar är min lediga idag och idag bjöds jag på strålande sol. Efter några härliga timmar ute i backen med underbar skidåkning har jag och kidsen kommit hem och landat i soffan.
 
Nu tänkte jag berätta om min nyöppnade butik "Vardagsrummet Butik & Ateljé" som jag lovade häromdagen. Vardasgrummet är en butik inredd helt med second hand fynd. Det enda nya som införskaffats är ett Elfa hyllsystem till ena väggen. I butiken finns ett soffhörn där man gärna får slå sig ner och ta en kaffe. Vardasgrumskänsla helt enkelt.
 
Soffhörnet i Vardagsrummet Butik & Ateljé. Vykort från "Come to Sweden" som nyproducerar gamla reseaffischer.
 
I butiken säljer jag presenter och inredning, lokalt hantverk, naturlig svensk hudvård och ekologiska rengöringsmedel. Jag har handplockat produkter från svenska designers/företag och främst satsat på fjällinspirerade produkter som passar fint här uppe.
 
        
Underbara inredningsdetaljer från My Floryd och Jenny Wallmark. I bakgrunden syns mitt syhörn.
 
 Naturlig svensk hudvård från Medevisalvan, Handelshuset källan och Ekenäsprodukter
 
Jag hyr ut hyllplan till lokala hantverkare och säljer mot provision. På så sätt får alla som vill möjlighet att sälja och jag får ett fint och varierat utbud av hantverk i butiken.
 
Elfasystemet är den enda nya möblen i butiken. Kassadisken är byggd av ett gammalt dataskrivbord. Bankvalvet i bakgrunden är ett minne från att lokalen var postkontor. Där inne finns nu de ekologiska rengöringsmedel som jag säljer.
 
Bakom butiken finns ett extra rum, ett litet pentry/kök och en toalett. I detta extra rum hyr jag ut tre kontorsplatser för att bekosta en del av hyran. Bilder på detta utrymme kommer senare. Jag har öppet i butiken torsdag-lördag och kan på så sätt arbeta med städ måndag- onsdag. Känner mig väldigt nöjd med detta koncept!
 
Nu ska vi ut i solen på Pokemon jakt!
 
/Sofie

Kommentera här: