Äntligen utflykt

 
I två veckor har vi nästan bara suttit inne och häckat. Jag med min dåliga rygg och barnen genomförkylda. Det kryper i kroppen tillslut och barnen blir som hund och katt när de inte mår bra. Men idag tog vi oss så äntligen ut. Det blev hamburgare på Sibylla och sen en tur till Tännforsen, Sveriges största vattenfall. Här kan man låna pulkor till barnen och dra dom den lilla lagom rundan ner till vattenfallet. Eftersom de fortfarande är snoriga och trötta kändes detta som en perfekt utflykt för oss idag.
 
 
Jag har äntligen köpt rejäla broddar och kan gå utan att spänna ryggen, alltså var det väldigt skönt att komma ut. Tyvärr har ju denna vinter bjudit på dåligt med snö och kraftiga pendlingar i temperatur. Detta har lett till att det finns gott om is överallt. Utom i vattenfallet, som faktiskt brukar vara fryst så här års men nu forsar det för fullt. Allt har sin skönhet, men jag hoppas det kommer lite mer snö innan vintern är slut. Saknar vår vita vintervärld.
 
 
I morgon ska jag jobba för första gången på tre veckor. Känns skönt att komma tillbaka även om jag naturligtvis är lite orolig för ryggen.
Ha en fortsatt härlig lördagskväll!
 
/Sofie

Kommentera här: