Snygga kakeldekorer!

   
Alla bilder i inlägget är lånade från traderabutiken LeMotif
 
 
Kakeldekor är en underbar uppfinning för oss som bor i hyresrätt. Självklart för alla som snabbt vill liva upp kök eller badrum. Jag vet hur svårt det kan vara att hitta snygga kakeldekorer till bra pris så när jag idag snubblade över en traderabutik vid namn LeMotif så blev jag jätteinspirerad. Här fanns lite av varje att välja på; marockanskt, shabby chic, grafiskt och lite retro.  Alla dekorerna mäter 148*148 mm och passar alltså bäst på kakelplattor med måtten 150*150 mm. I mitt kök är plattorna större och ett tips är då att välja ett motiv med vitt i ytterkant och sätta dekoren centrerat på plattan. Jag blev dock väldigt sugen på en omstylning av badrummet. Men först måste jag bli frisk från min envisa förkylning som tar på krafterna. 
 
 
 
Ikväll skulle jag varit på bokföringskurs och det hade jag verkligen sett framemot. Men bara tanken på att köra bil fem mil fram och tillbaka och sedan ta in information om något så viktigt som bokföring gjorde mig svimfärdig. Alltså blev det inget av med det. Men det blir säkert fler tillfällen. Under tiden får jag nöja mig med att tänka på kakeldekor.
 
/Sofie

Kommentarer:

1 LeMotif:

skriven

Hejsan, kul att du gillade mina kakeldekorer, jag har planer på att göra större storlekar, vilken storlek har du? mvh LeMotif

Svar: Hej! Ja dom var jättefina! Mina kakelplattor är ca 20*20 cm (är på semester och kan inte mäta) men det är en vanlig storlek. Hade ju varit toppen om den storleken fanns. Mvh Sofie
Sofie

Kommentera här: