En svullen hamster på jakt

Jag älskar skvallerpressens rubiker. Ni vet när dom slänger fram en maffig rubrik på förstasidan som sen alltid visar sig ha en helt annan mycket tråkigare innebörd. Först blir man lite  irriterad men när man tänker efter så stämmer ju rubriken fast på ett så där dumt och långsökt sätt. Känner ni igen det? Som sagt så älskar jag det och köper ofta tidningar bara för att se vilka rubriker dom lyckats klura fram denna gång. Alla har vi våra svagheter...
 
Vi har inte så höga krav! Denna underbara bild lånad från http://vkdbfotofellas.blogspot.se/2012/06/fallfardigt.html, Fallfärdigt Thomas J.
 
Idag har jag varit hos naprapaten som satte elaka nålar i mina spända käkmuskler. Förutom att jag då trodde skallen skulle sprängas och käken spricka så går nu sambon runt och skrattar åt att jag ser ut som en hamster om kinderna. Denna smått frusterade hamster (som inte ens kan tugga sambons goda köttfärsbiffar) har de senaste dagarna försökt jaga rätt på en verkstadslokal då flytten från vår nuvarande verkstad närmar mig med stormsteg. Vi har inte nåt som helst utrymme att ställa våra saker på i dagsläget och det börjar kännas lite jobbigt. Jag har fått in några förslag och ska sätta mig och ringa ett samtal ikväll men frågan är vad vi har råd med? Åre med omnejd är tyvärr inget billigt ställe att leva på och det gäller även i det här fallet. Men ack den som ger sig, nånstans ska det väl finnas ett tomt garage eller uthus som bara väntar på kreativa hyresgäster. Vi har inte så höga krav, vi vill bara skapa. 
 
/Sofie

Kommentera här: