Sittbänkar och vindskydd- DIY

Sommar, sommar, sommar! Underbart varmt, grönt och frodigt är det här uppe i fjällen och jag pysslar på balkongen för fullt. Som ni säkert förstått är jag mycket för att hitta billiga, enkla men ändå mysiga lösningar när det gäller inredning och balkongen är inget undantag.
 
          
 
I år har jag gjort två sittbänkar av en gammal tv-bänk och en gammal hallbänk. För att göra bänkarna bekväma och ändå regntåliga klippta jag passande bitar från en tjock skumgummimadrass och la dessa på bänkarna. Över detta la jag vaxduk som enkelt häftades fast på bänkarnas undersida. Snabbt och enkelt. Tv- bänken blev även praktisk förvaring.
 
 
Ett vindskydd har det också blivit av en härligt blå klädställning från Ikea och resten av vaxduken. Praktiskt att kunna flytta runt när vinden byter riktning. Tänk på att det blir bäst och snyggast om duken är riktigt spänd och det här fungerar ju även med vanligt tyg. Fortsatt trevlig sommarkväll!
 
/Sofie

Kommentera här: