Glasbord makeover- DIY

Förra sommaren fyndade jag ett läckert bord till vardagsrummet för 100 kr. Bordet visade sig vara ett designbord från 60-talet med ett värde på ett par tusen om man har tur. Men hur mycket design det än är så gillar jag bara bordets underrede, inte glasskivan. Som tur är går ju sånt alltid att lösa och hittills har skivan varit inklädd i snygg och praktisk vaxduk med hundtandsmönster. 
 
 
Men nu har bordet precis som resten av vardagsrummet fått ny somrig design. Denna gången fick det bli med hjälp av dekorplast. Plasten klipptes i efterhand så att den rökfärgade glasskivans kant syns runt om. Snyggt och lättfixat och jag känner mig mycket nöjd. Dekorplast fungerar på de flesta underlag och finns i många olika färger och mönster.
 
 
Denna dekorplast som ser ut som en bastmatta hittade jag på Hobbyshopen i Östersund för 39 kr metern. Den sommargula trasmattan är ett loppisfynd.
 
 
 
/Sofie

Kommentera här: