Skidåkning och nysydda kuddfodral

 
Äntligen fick jag en dag i backen efter sjukdommar och snöbrist. Härligt puder och underbara vänner att åka med. Visst var det lite kallt med ca - 15 men det var bara tårna som tyckte det var lite tråkigt och dom lyssnar jag inte så mycket på.
 
 
När jag ändå var inne på det orange temat igår så hittade jag ett härligt tyg från Panduro som blivit liggandes i pyssellådan sedan i sommras. Två härliga kuddar fick det bli. Träknappar fick bli en kul detalj och dom passade perfekt i soffan.
  
 
 
Panduro har väldigt fina småmönstrade tyger som passar perfekt till kuddar, gardiner eller annat pyssel. Man kan köpa småbitar på 50 * 70 cm om man inte behöver hela meter. Jag klädde om mina sex köksstolar i olika färger och då var det perfekt att kunna köpa mindre bitar.
 
 
 
Nu har jag dock bestämt mig för en ny färgsättning i köket och väntar spänt på nytt stolstyg, ny gardin och ny bordslöpare. Den nuvarande köksgardinen som även den är gjord av tyg från Panduro kommer alltså att få vila i lådan ett tag framöver och tygen på stolarna få bli ett par mysiga kuddfodral.
 
 
 
/Sofie

Kommentera här: