Pärlplattor och nysytt överkast

Idag var jag ledig och har varit hemma och myst med barnen hela dagen. Det är deras tur att vara lite förkylda nu. Storkillen och jag "pärlade" som han kallar det. Fantastiskt roligt och jag älskar dom klara fina färgerna på pärlorna. Men oj så tålamodskrävande att försöka få upp dom där små pluttiga pärlorna och få dom på rätt plats! Beundrar verkligen barnens tålamod i det här fallet.
 
 
På eftermiddagen fick jag plötsligt för mig att jag skulle sy ett överkast. Har letat efter ett passande överkast till min blå gästsäng men inte hittat nåt fint. Har haft två vita plädar liggandes på sängen ett tag och kom nu på att dom passar ganska bra trots allt. Om dom inte glidit isär hela tiden vill säga. 
 
 
Alltså syddes dom nu ihop. Stora gröna stygn av bomullsgarn fick det bli. 
 
 
De gröna stygnen fick även bli en detalj runt applikationerna jag gjorde i fleecetyg för att få in lite färg. Fleece är ett väldigt tacksamt material att jobba med. Det är  lätt att klippa ut snygga former och fransar sig inte.
 
 
Blev faktist riktigt nöjd med resultatet! Tre gamla plädar (klippte sönder en fleecepläd till applikationerna) och lite bomullsgarn var vad som behövdes. Tog ungefär två timmar. Kul och enkelt.
/Sofie
 
 
 

Kommentera här: