Utsikt och insikt

 
En härlig promenad fick lillan och jag idag och tog oss upp till den här fantastiska utsikten. Tyvärr var vädret lite grått men utsikten över Åredalen gör mig alltid lycklig.
 
 
När vi kom hem fick vi ett chockerande samtal från min pappa. En nära väns hus blev totalförstört i en brand under morgonen. Men hela familjen hann ut, föräldrar och fyra små barn. Alla befann sig på övervåningen när brandvarnaren gick igång på bottenplan. När jag ringde min vän sa hon; Jag tänker bara på vad som kunde ha hänt!
 
 
Jag tänker på hur lätt livet kan förändras utan att man har någonting att säga till om och känner starkare än någonsin hur viktigt det är att ta tillvara på varje dag, försöka förverkliga sina drömmar och njuta av det man lyckas åstadkomma och det man har runtomkring. Som utsikten över Åredalen...
/Sofie
 
 

Kommentera här: