Stora killen och piffade glasburkar

Den här duktiga killen är min fyraåriga son. Han har blivit så stor och kan så mycket! Igår var dagen då han lärde sig åka och hoppa av knappliften alldeles själv och skidåkningen gick som en dans. Lillan och jag stod vid sidan om barnbacken och tittade imponerat på.
 
Här har vi mitt senaste pysselprojekt. Måste medge att jag snöat in lite på glas just nu... Men visst blir det fint? Allt som behövs är en snygg glasburk, lite självhäftande plast och matt sprayfärg. Klipp ut ett kul mönster i plasten och klistra på glaset på önskad plats. Spraya därefter ett jämnt lager över hela burken. Jag tycker det blir bäst om locket får sitta på och sprayas samtidigt, då får man ingen färg inuti burken eller locket.
 
 
När färgen blivit beröringstorr är det bara att plocka bort plasten och få fram det fina mönstret. Kul att göra och passar fint på kökshyllan!
/Sofie
 

Kommentera här: