Kräksjuka och kakeldekor

Usch vilken otrevlig rubrik det blev på detta inlägget. Men just så otrevligt har det varit sedan igår här hos vår lilla familj. Lillan och jag är det som fått ta smällen än så länge. Hoppas nu sonen klarar sig, kan inte vara kul att kräkas med nyopererad hals.
 
Men vi har varit lite piggare nu under eftermiddagen och legat och i myshörnan och busat lite med mina glasögon som alltid är roliga att kika igenom.
 
 
 
 
 
Innan jag blev utslagen igår eftermiddag så hann jag iallafall med lite kökspyssel. Nytt kakeldekor kom på plats. Texten är skriven med penna som går att torka bort så att man kan ändra text när man vill, finns att köpa på Panduro och fungerar på de flesta blanka underlag och griffeltavlor. Det blev lite färglöst om man jämför med tidigare kakeldekor men sambon gillade det. 59 kr kostade en paket med 10 stycken dekorer, bra pris!
 
 
Hann även plantera två nyinköpta växter till köksfönstret. En av glasburkarna som jag hittade häromdagen kom nu till nytta. Jag hällde krossade linfrön i botten för att få lite "kökskänsla". Den andra växten planterades i en tvättmedelsspann av plåt. Tycker om lite otraditionella krukor, det ger liv åt fönstret.
/Sofie
 

Kommentera här: