Jeansförvaring och självhäftande plast

Igår kväll var det sonens tur att åka på kräksjukan  och lillan är fortfarande inte bra. Inget vill stanna kvar i den lilla magen mer än nån timme, tur att hon envisas med att äta och dricka mellan varje attack så hon inte blir uttorkad. Nu blir det till att stanna hemma ytterligare några dagar. Men jag är ledig måndag och tisdag så det slipper bli så mycket VAB.
 
 
Hann med att pyssla lite igår när sambon också var ledig. Sydde två krukor/vaser/förvaring av jeansben och ett härligt knalligt rödorange tyg som jag fyndat på second hand.
 
 
Passade fint på köksbordet där det behövdes lite färg. Just nu fick den minsta bli kruka men tänker köpa ett gäng vita tulpaner så fort jag får tillfälle och sätta ner vasen i den högre.
 
 
Den vita lampskärmen som jag köpte på Rusta för 39 kr har nu fått ta plats på lampfoten av trä som fyndades för 10 kr på Röda korsets secondhand butik. Skärmen klädde jag om med rutig självhäftande plast och en bit tyg som jag bara limmade på längs nederkanten. Lampfoten hade jag tänkt spraymåla men ångrade mig då den passade så fint ihop med köksbordet. Tänker däremot ge den tråkiga vita sladden en omgång färg eftersom den syns så väl när lampan står i köksfönstret.
 
 
Självhäftande plast kostar inte så mycket men kan användas till mycket skoj. Här har jag klätt in två saltburkar i olika rutig plast och satt en etikett i plast på glasburken för våtservetter. Genast blev det mycket roligare att ha dom stående på kryddhyllan. Eftersom burkarna oftast inte är helt jämna får man klippa hack i plasten så att man kan forma den lite efter burkens form.
/Sofie

Kommentarer:

1 Bodil Åkerström:

skriven

Så enkelt men ändå så fint! Ska nog köpa sådant självhäftande papper!

Kommentera här: