Fredagsmys och anslagstavlor

Tacos och filmkväll med fina vänner. Kan inte bli mycket bättre fredagsmys tycker jag. Den nu mera klassiska nationalrättren tacos går alltid hem när magen är hungrig, hur simpelt och fantasilöst det än må vara.
I morgon väntar skidåkning med barnen, lite egen skidåkning och sist men inte minst ett barnkalas. 
 
Förra gången sambon och sonen varit ute i backen såg det ut så här efteråt; en fullt påklädd liten skidåkare som sov som en gris mitt i tvätthögen. Utmattande att lära sig åka skidor minnsann. - Det är bra att ramla mamma då lär man sig!
 
 
 
 
Igår kväll pysslade jag ihop en ny anslagstavla av en tavelram sprayad i kopparfärg och ett bomullssnöre. Har en i hallen sedan tidigare som jag är jättenöjd med, den ramen har jag satt ihop av gamla lister. 
 
 
Allt man behöver är en ram av något slag, snöre och en häftpistol. Mönstret på tråden kan man variera lite som man vill och det blir ju ett litet konstverk i sig. Sen är det bara att skaffa ett par klädnypor för upphängning. Lätt, snyggt och kul. Blir nog fler.
/Sofie
 

Kommentera här: