Älska gamla kläder

Sedan vi flyttade till Åre och barnen började på förskola så är vi, som ni säkert förstått, sjuka mer eller mindre hela tiden men främst vinterhalvåret. Runt, runt går bacillerna i vår lilla familj och jag är den som varit hårdast drabbad av de elaka magsjukebacillerna. Detta har resulterat i ett ganska markant viktpendlande under årens gång. Vinterns kräksjukor gör att jag sakta dalar neråt under de kalla månaderna för att sedan under sommarhalvåret åter "blomstra" ca en sisådär 8 kg... Det är ju som det är med den saken, men det tråkiga är allt smått i garderoben som jag bara kan klämma mig i om även denna vinter blir ett (ursäkta uttrycket) kräkinferno. Hur trevligt det än är att vara lite snärtare så hoppas jag verkligen inte på en repris denna vinter och börjar därför bli lite sugen på klädshopping! Konstigt nog så har jag ingen som helst lust att gå runt i butiker och titta på nytt mode utan ser bara fram emot att få åka till Röda korsets second hand butik Kupan och botanisera i detta överflöd av "nygamla" kläder. Köpa kläder secondhand har aldrig känts som ett problem för mig och jag har älskat second hand butiker sedan gymnasieåldern. Man vet aldrig vad man kan tänkas hitta och blir helt lyrisk när man väl står där med ett riktigt fynd i handen. Nästa gång du går in på en loppis eller en secondhandbutik så ta en extra titt bland kläderna, det är det helt klart värt! Vill du shoppa nygammalt på nätet så kika in på Second hand guiden för inspiration och tips.
 
Vackra kläder kan även bli en fin inredningsdetalj. Blir så glad när jag ser dessa fantastiska bilder från Hus & Hem Retro # 6 2013 där den cerise klänningen lyfter det redan underbara sovrummet. Fotograf: Sofi Sykfont. Bild lånad från lindamariehellevik.se.
 
/Sofie

Kommentera här: