Senap och blåbär

 
Igår kom äntligen mitt nya överkast med posten. Som jag har letat för att hitta ett som kändes rätt. Jag ville ha ett som lyste upp rummet och gärna hade lite struktur men inget mönster. Så dök då detta från AnnaO upp på campadre.se förra veckan och det kändes helt rätt. Senapsgult och handsytt i ett härligt "trådmönster" som ger en levande struktur. 299 kr var priset jag fick ge (ca en tredjedel av normalpris) och för en gång skull så tvekande jag inte en sekund trots att priset var över 200 kr.
 
 
Det är lite brunare än det såg ut på bilden när jag beställde, vilket ofta är fallet när man beställer online. Tänk på det om ni beställer väldigt färgglada produkter, eller kanske till och med färger, att bildens färg har att göra dels med fotot men främst med färginställningen på din dator. Var alltså beredd på att det kan vara ganska stor skillnad i verkligheten tyvärr. Men i det här fallet är det fortfarande ett lika perfekt överkast till mitt sovrum.
 
 
Idag tog vi en lugn förmiddag för att sedan tillbringa eftermiddagen bland blåbärsris vid vackra Helgesjön. Laddade med bärplockare, myggmedel och fika så njöt vi i fulla drag av den fina naturen och alla goda blåbär. Sonen plockade för fullt med sin lilla minibärplockare och dottern åt ur hinken.
 
 
 
Blåbärsplockningen avslutades med ett härligt spontanbad i Helgesjöns klara, kyliga vatten innan hemresan och alla var nöjda efter en riktigt bra utflykt. Nu avnjuts ett glas gott rödvin tillsammans med min älskling.
Fortsatt trevlig lördagkväll.
 
/Sofie
 

Kommentera här: