Semester!

Nu har vi semester! Min sista arbetsdagen var idag och nu är vi lediga i tre veckor. Det kommer att bli en Jämtlandssemester med tältning, vandring och småutflykter. Känns härligt och jag hoppas det fina vädret håller i sig. Det har ju visserligen varit lite varierande väder med sol ena minuten och regn, åska och stormvindar minuten efter. Men övervägande har det varit riktig sommar och det hoppas jag håller i sig ett tag till.
 
 
När jag skulle fota de vackra nyponrosorna uppe vid Åre Fjällby igår fick jag en härlig molnformation på bild som tecken på det skiftande vädret. Precis som med allt här i livet så kan man se motivet ur flera olika synvinklar och om första bilden blev somrigt blommig så blev nästa mörkare och nästan lite dramatisk. Visst är det fantastiskt att samma motiv kan ge så olika känslor och intryck. Tänk på det om nåt ser mörkt ut, att ur en lite annan synvinkel så kanske det inte är så hemskt. Fortsätt njut av sommaren!
 
 
/Sofie

Kommentera här: