Diarrégult och regnbågsfärgat

 
Jag älskar manchestertyg och den färg som min mormor refererar till som diarrégul och igår blev jag stolt ägare till dessa underbara manchesterbyxor av märket Lee. Vart hittade jag då detta fynd? Jo på en klädbytardag! De kostade mig alltså ett klädesplagg som jag ändå inte längre använde. Då jag varken hade tid eller ro att prova några kläder (båda barnen var med) chansade jag hej vilt med storlekar och hade sån tur så att allt passade perfekt. Förutom dessa underbart snygga och sköna byxor blev det ett linne, två klänningar och en cardigan. Klädbytardagar borde verkligen ordnas oftare och ser du reklam för ett sådant evenemang så missa inte! Varför inte ordna själv?
 
 
Förutom att det var klädbytardag så har det i helgen varit Vinterpride här i Åre. Flaggor i regnbågensfärger har synts i hela byn och på torget fick barnen regnbågsklubbor och sonen fick till sin stora förtjusning regnbågsnaglar för 10 kr. Han är mycket stolt över sina fina naglar och konstaterade förvånat att - "Det känns nästan ingenting att måla naglarna". Vill man vara fin får man lida pin stämmer alltså inte alltid.
 
/Sofie

Kommentera här: