Höstfint

- "Titta mamma löven är gula!" Över en natt hade träden ute på parkeringen blivit gula och löven börjat falla. Lyckan var total hos barnen som tycker det är jättespännande med alla naturens förändringar och sonen har redan börjat drömma att han åker skidor. Hösten är fantastisk här uppe i fjällen och i morgon blir det förhoppningsvis en liten tur i Ullådalen i det fina vädret. Färgerna på fjället är helt makalösa nu när det skiftar i grönt, gult och rött och jag tror barnen kommer älska det.
 
 
Idag har Nencia och jag suttit och sytt hela dagen (höstmarknaden närmar sig med stormsteg) och efter att barnen hämtats på dagis bar det av hem till goda vännen som bjöd på middag. Vi satt ute på hennes altan hela eftermiddagen/kvällen och njöt i den härliga höstsolen. En fantastisk kväll efter en mycket bra dag!
 
 
Väl hemma fick jag för mig att testa en ny gardinkappa i köket. Hittade den i min tygsamling tidigare idag och upptäckte att den var riktigt trevlig. Väl på plats var den annu trevligare så nu är operation höstmakeover inledd både i kök och vardagsrum. Älskar när inspirationen infinner sig!
 
Ha en trevlig helg!
 
/Sofie

Kommentera här: