Garderobkollaps

Jag måste rensa i dotterns garderob! Hur många gånger har jag inte tänkt det senaste månaderna när vart och vartannat plagg  jag plockat fram är för litet, fläckigt eller trasigt. Man har känslan av att hon bara använder ett fåtal plagg (de som ligger främst på hyllorna) fast man vet att det ska finnas nyare och roligare plagg nånstans där inne i röran... Nån som känner igen sig?
 
 
Men så idag hände det: När storebror skulle leta upp en av lillans favoritkjolar så kollapsade en hylla i garderoben och sen hyllan under den och sen hyllan under den... Total garderobkollaps helt enkelt! Så just nu ligger alla kläder i en stor hög mitt på golvet och det är kaos i rummet. Men oj vad det känns skönt! Äntligen så måste jag ta tag i det där klädproblemet som jag skjutit upp så länge och eftersom jag VABar idag (lillan snorar och är febrig igen) så passar det ju alldeles utmärkt. Ibland krävs det verkligen nåt drastiskt för att man ska få tummarna ur... Mitt motto; inget ont som inte har något gott med sig, passar helt enkelt alldeles utmärkt in i sådana här situationer.
 
Fortsatt trevlig dag.
 
Mvh Sofie
 
 
 

Kommentera här: