Mobilkamera

Som ni säkert märkt så tar jag alla mina bloggbilder med mobilkamera. Det är helt enkelt så att jag vill kunna ta bilder när andan faller på och när jag ser något som inspirerar mig eller ser något jag vill visa er. Min blogg är ingen designblogg där bilderna ska vara perfekta och stylade, det är en blogg som (förhoppningsvis) visar att man kan göra mycket med små medel och att man inte behöver ha ett museum hemma för att det ska vara fint och trivsamt. Jag vill förmedla att man kan leva ett drömliv trots snoriga barn, begränsad ekonomi och ett jobb som värderas ganska lågt i samhället. Det viktiga är att man är där man vill vara, älskar sin familj, tar tillvara de intressen och drömmar som är möjliga att förverkliga och mår bra varje morgon påväg till jobbet och de underbara arbetskompisarna. Men...
 
Det skulle ju vara kul att kunna ta lite bättre bilder! Det är ju så himla kul att fota när man ser att bilderna blir fina och det är ju såklart roligare att visa upp. Jag vill inte behöva dra med mig en kamera hela tiden och jag tycker det är jättesmidigt att bilderna jag tar med min mobil går direkt in på mitt Googlekonto så att jag kan lägga upp dom här på bloggen direkt utan krångel. Jag vill att saker ska vara enkla och gå snabbt, sån är jag. Nu har jag alltså börjat titta på nya telefoner då min bindningstid går ut om ett par månader. Jag läste ett test som tidningen Foto gjort på mobilkameror och vinnare var Nokia Lumia 1020 som tydligen ska vara grym. Men jag vill gärna ha android som operativsystem och den har Windows. En telefon som passar mina kriterier och som låg på plats fyra i testet är LG G2 (fast nu uppgraderad till G3). Är det någon av er som har erfarenhet av denna telefon så skriv gärna och berätta. Nu längtar jag bara tills jag kan ge er lite bättre bildkvalitet men hoppas ni håller till godo med vad jag har så länge.
 
/Sofie

Kommentera här: